Po zalogowaniu się na stronę office.com mamy dostęp do wybranych aplikacji Microsoftu, w szczególności Excela, Worda i Power Point. Skupimy się tutaj na Excelu.
Przypuśćmy, że chcemy udpstępnić plik Excela innym użytkownikom (zalogowanym (lub nie) do domeny pwste.edu.pl


Udostępniamy powyższy plik za pomocą linków:

  • link1 do pliku w Excelu (tylko do odczytu), dostępny dla osób zalogowanych do domeny pwste.edu.pl z blokadą pobierania (Rysunek 1)
  • link2 do pliku w Excelu (tylko do odczytu), dostępny dla dowolnych osób posiadających link z blokadą pobierania (Rysunek 2)
  • Rysunek 3 pokazuje ustawienia dla linku pozwalającego na edycję dla osób zalogowanych do domeny pwste.edu.pl i bez blokady pobierania.
    Trzecia opcja pozwala na pracę grupową.

Linki te generujemy za pomocą przyciski Udostępnij  (Share).

Rysunek 1                                                                         Rysunek 2                                                                         Rysunek 3 

Przycisk Apply (Zastosuj) pozwala na  wygenerowanie linku.

Ostatnia modyfikacja: wtorek, 15 września 2020, 15:25